Op naar het noorden

5 september 2015 - tp. Hà Giang, Vietnam

Gister een hele lange reis gehad. Afstand van 330 km gereden, maar hebben er 8 uur over gedaan. Dit was nog een 'goed' begaanbare weg, dus ben benieuwd wat ons nog te wachten staat. Aangehouden door de politie omdat onze chauffeur te hard reed. Deze is vervolgens omgekocht voor een paar dollar, zodat we niet te lang hoefden te wachten. De vrouw van de chauffeur is ook een politieagent. Ons werd uitgelegd dat je grof geld moet neerleggen als je bij de verkeerspolitie wil komen. Je moet jezelf 'inkopen', zodat je op straat iedereen aan te houden. De regel is: Hoe meer geld je onder de tafel kan verdienen, hoe meer geld je neer moet leggen om jezelf in te kopen! Zelfs als je naar het ziekenhuis gaat voor een bevalling, moet je eerst zo'n 50 dollar betalen zodat de arts aardig tegen je is. Vervolgens betaal je voor elke injectie of pijnstiller een extra dollar. Duur grapje dus!
Hihi, Ron is nu al een attractie met z'n lengte, breedte en lichaamsbeharing. Tijdens de lunch was iedereen onder de indruk van hem en werd hij ongegeneerd aangegaapt door het gehele restaurant. Vannacht in de hoofdstad (Ha Giangh) van het noorden overnacht met een paar honderduizend inwoners. Heerlijk gegeten in ons resort. Het slapen is even wennen. Ontzettend harde matrassen hier! Vandaag reizen we door naar het uiterste noorden richting de Chinese grens.

1. Ina Postuma:
    5 september 2015
    Wij zijn ook altijd onder de indruk van ron haha. Maar wat een mooie omgeving daar
  2. Patrick:
    8 september 2015