Ba Be Dag 1

7 september 2015 - Ba Bể Nationaal Park, Vietnam

Gisteren aangekomen in Ba Bể National Park na een 7 uur durende reis over 210 kilometer je begrijpt dat de wegen en landschap het niet toelaten om harder te gaan dan 30 km p/u. Enorm veel bochtenwerk maar wat een omgeving... We zijn nu uit het hooggebergte en aangekomen in bergachtig gebied, bij een binnenlands meer van tientallen kilometers in omvang echt super gaaf om te zien, we kwamen om 17:00 uur aan plaatselijke tijd in een homestay, wat betekend dat je letterlijk bij de mensen thuis slaapt. In een te klein bed ligt met klamboe en zonder airco.. Na de omgeving te voet te hebben verkend hebben we om 19:00 uur avond eten gehad en dat was prima te doen. Er is ook een Zwitser aanwezig en die gaat op een motor 4 weken door Vietnam heen, een erg leuke gesprekspartner waar we een aantal nuttige tips van hebben gekregen. Hij gaat vandaag naar Hanoi toe om terug te keren naar Zwitserland.

De nacht is hier ook echt nacht, gewoon zwart en geen vervuilend licht van kassen of straatverlichting, achter de bergen zagen we weerlicht maar dat is gelukkig daar gebleven. We zagen vlak boven ons vuurvliegjes, wauw wat een beleving echt super uniek om te zien vertelde de gids en eigenaar. Slapen ging in het begin wat moeizaam maar uiteindelijk ben je zo moe dat je in slaap valt.

Vandaag gaan we een stukje varen over het meer, zal mij benieuwen..

1. Patrick:
    8 september 2015