Ba Be Lake Dag 2

8 september 2015 - Ba Bể Nationaal Park, Vietnam

Goedemorgen,

Gisteren zijn we met een bootje het gigantische meer over gegaan. Mochten jullie ooit naar Vietnam gaan sla dit vooral niet over, de boottocht duurt in totaal 6 uur met een bezoek aan een grot vol vleermuizen en een waterval. Wauw wat mooi, je blijft indrukken krijgen van hoe mooi en ongerept het landschap is.

De boot is een ijzeren sloep met een eentakt motor welke de hele boot doet schudden en maakt een onplezierig geluid je zit op een houten plank en je denkt de eerste 20 minuten hoe ga ik dit volhouden maar na een half uur ben je er aan gewend en is het een bijzaak geworden. We varen soms dicht langs de kant en zien planten in de bloei staan echt adembenemend.

Na ongeveer 90 minuten te hebben gevaren komen we aan bij een splitsing van het meer en de rivier. Het heldere water van het meer mengt zich in het vieze water van de rivier heel apart om te zien. We varen nog 30 minuten stroomopwaarts en komen dan aan bij de grot.

De grot is 1 die je allemaal uit de boekjes kent, uitgeslepen door de jaren heen en super mooi om te zien. De gids verteld uitgebreid over de mythes die de ronde doen en wij kijken onze ogen uit. Na 15 minuten gaan we terug naar de boot en varen we stroomafwaarts richting het meer om naar de waterval te gaan.

Om bij de waterval te komen moeten we een 20 minuten lopen door de jungle en met een broeiende 35 graden zijn we beide geheel nat van het zweet. Aangekomen bij de waterval zijn we iets wat teleurgesteld. Na 2 jaar geleden de watervallen gezien te hebben in Canada valt eigenlijk alles tegen. De gids verteld dat dit de mooiste waterval van de de regio is... Hij is breed, groot en bulderd goed naar beneden en kan goed begrijpen als dit de enige is, het meteen de mooiste van de regio is.

Na een goede stevige lunch gaan we terug richting het meer met al z'n mooie kenmerken om de dag af te sluiten in de homestay, waar we de komende dagen plannen. Aangezien het niet het mooiste weer is om aan het strand te liggen hebben we wat omboekingen gedaan samen met de gids.

Vandaag gaan we terug richting Hanoi, een trip van zo'n 200 kilometer en zeggen we de hoge bergen vaarwel. Het was erg leuk in de homestay met kids en de beestenboel.

1. Harry:
    9 september 2015
    Zo te lezen vermaken jullie je prima!
  2. Carella:
    9 september 2015
    wat fijn om te lezen dat jullie het zo fijn hebben. erg leuk om jullie belevenissen zo te volgen.