Even weggeweest

12 september 2015 - Ninh Binh, Vietnam

Goedemiddag,

We zijn een paar dagen onbereikbaar geweest omdat we op een boot ver van elke internet verbinding waren.
We zouden eigenlijk naar Quan Lan gaan alleen regende het daar continu volgens onze gids. Dus hebben we wat omboekingen gedaan en een bootreis door Ha Long Bay en een dag excursie naar Ninh Binh.
Wat was de bootreis gaaf we hebben met een keutelgangetje de gehele Ha Long Bay rond gevaren, het staat op het werelderfgoed van Unesco en ook wel te begrijpen, wat een indrukken. Om 08:00 uur opgehaald om 12:00 uur inchecken en daarna varen tot 20:00 uur en een waanzinnige zonsondergang gezien. Daarna lekker gegeten en gevist op de ouderwetse manier en toen lekker slapen.
De volgende ochtend om 06:00 uur opstaan om vroeg te ontbijten. We gaan een berg beklimmen van 93 meter (425 treden) mijn hemel... Om 08:00 uur is het al 35 graden en de zon brand als een malle en toen we na een half uur lopen de top hebben bereikt was ik helemaal drijfnat van het zweet. Na 10 minuten van het uitzicht te hebben genoten gingen er naar beneden om lekker te gaan zwemmen in de zee
Na het zwemmen en relaxen gingen we terug aan boord om terug naar de wal te gaan. Waarna we na een lekkere brunch van boord gingen. Top idee van onze gids.

We gingen terug naar Hanoi om onze reisbeschijden en nieuwe visum op te halen bij ons reisbureau waar we ook zijn begonnen.

Vandaag zijn we naar Ninh Binh gereden om daar in een bootje door een rowinglady door een omzettend gaaf natuurgebied te laten roeien. Enke roeien ze niet met de armen maar met de voeten. Heel apart om mee te maken. Op de terug weg begon het wat te onweren... Mijn hemel wat een klappen !! Dit zijn echt serieuze klappen! Maar na 15 min druppelen is de bui overgewaaid en na 10 min ben je helemaal opgedroogd en is er niks meer te zien dat je even ervoor kleddernat bent geregend. We zijn ook nog bij 1 van de oudste Boedistische tempels geweest. Ook hier onze ogen weer uitgekeken.

Nu zijn we net aangekomen op Hanoi Airport en vliegen we zo richting Hue om daar ons avontuur te vervolgen.

Groetjes van ons.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade